SEO – Waarom zou u er voor kiezen?

14 januari 2022

Als een prospect met de Google zoekmachine op zoek is naar een term, dan is het belangrijk dat u gevonden wordt. Het kan allemaal behoorlijk ingewikkeld zijn om in Google op die ene perfecte plek tussen de rest van de wereld te geraken.

Een goede manier om dit voor elkaar te krijgen is door SEO te gebruiken. Deze term staat voor zoekmachine optimalisatie.

Eigenlijk is SEO het centrale onderdeel van elk digitale marketingplan, omdat SEO de beste manier is om klanten voor uw bedrijf of product te laten ontdekken.

Om te weten hoe je uw bedrijf op Google kunt laten zien en gevonden wordt, moet u goed begrijpen wat SEO is. Er zijn verschillende factoren die bepalend zijn wanneer een internetgebruiker op zoek gaat naar een product of dienst. In dit artikel nemen wij u graag mee in de wereld van SEO.

Wat is SEO?

SEO is een afkorting die staat voor Search Engine Optimization. Dit is een techniek om je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te krijgen. Er zijn verschillende manieren waarop u deze technieken aan kunt pakken: door het maken van websites, social media, content marketing en wat nog meer. De technieken zijn:

– Keywords: deze zorgen er voor dat je website hoog in de zoekresultaten van Google komt en dat bezoekers die op zoek waren naar uw product of dienst jouw pagina vinden.

– Content Marketing: content marketing is het creëren van artikelen en plaatsen op diverse websites. Deze zijn gericht op uw doelgroep en moeten mensen ertoe aanzetten om naar jouw website te gaan.

– Social Media: in dit medium word ook volop SEO toegepast, maar dan anders. Door social media kunt u veel bereiken in korte tijd als de doelgroep groot genoeg is. U kunt uw producten en/of diensten laten zien op grotere schaal, u krijgt daarmee een steeds groter bereik en kunt veel potentiële klanten aanspreken.

Het voordeel van SEO ten opzichte van SEA

Met SEO zorgt u ervoor dat uw website op een hoog zoekresultaat (SERP) staat. U kunt ervoor kiezen om alleen SEA te doen, alleen SEO of een mix van beide. Wat gaat het beste voor uw bedrijf? Het hangt ook af van wat uw bedrijf doet en hoeveel mensen op zoek zijn naar uw product of dienst. Het voordeel van met uw website bovenaan staan in Google, is dat er veel meer mensen naar uw website komen zonder dat u betaald voor elke click (SEA). Het klinkt simpel, maar het vergt meer tijd om als eerste op de SERP te staan. U hebt daarvoor hogere ranking ranking nodig (kwantiteit) of uw website moet beter zijn dan de concurrentie. Op moment dat u goede SEO posities ingenomen hebt op Google betekend dit dat u website dag in dag uit in beeld is bij het zoekende publiek. Met SEA bent u direct uit beeld als het advertentiebudget op is. Hierbij bent u ook afhankelijk van variabele advertentiekosten.

Welke SEO strategie u moet volgen

Het is belangrijk je doelstellingen kenbaar te maken. Om dat doel te bereiken moet u ervoor zorgen dat uw website goed gevonden wordt op het web. Eigenlijk is SEO het centrale onderdeel van elk digitale marketingplan, omdat SEO de beste manier is om klanten voor uw bedrijf of product te laten ontdekken. Een goede SEO strategie houdt in dat u een lange termijn plan uitstippelt. U wilt immers bijvoorbeeld niet één keer investeren en dan merken dat de resultaten slecht zijn, of dat u onverwachte kosten krijgt. Een goede SEO specialist kan helpen om de belangrijkste stappen te berekenen en te bepalen. Een SEO specialisten inschakelen is dus zeker geen overbodige luxe, maar een noodzakelijkheid voor elke online ondernemer die succes wil hebben. Een goede SEO specialist kan helpen om alle stappen terug te brengen tot één road map. Hij of zij kan de website analyseren en tevens u uitleggen wat de stappen zijn die genomen moeten worden om de plaatsingen in Google te verhogen. Een goede SEO specialist kan ook helpen bij het selecteren van relevante en betrouwbare zoekwoorden, ook wel keywords of keyword phrases genoemd.

Conclusie

SEO is inmiddels een heel belangrijke marketingtool geworden, en wel om meerdere redenen. Naast dat het uw website meer autoriteit oplevert, zorgt het bovendien voor hogere conversiestatistieken. Als u dus weet waar u aan begint met SEO, dan zouden wij iedere marketeer aanraden om erover na te denken of ze dit willen inzetten. Benieuwd naar de mogelijkheden van SEO Optimalisatie? Neem dan gerust contact met ons op. Wij analyseren je website om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.


Nieuwste berichten

De voordelen van SEO (zoekmachineoptimalisatie) ten opzichte van Google Ads
SEO Optimalisatie

De voordelen van SEO (zoekmachineoptimalisatie) ten opzichte van Google Ads

Als je online beter zichtbaar wilt zijn, kun je kiezen tussen SEO en Google Ads. Google Ads levert snel resultaten,...
Remarketing: Het slim inzetten van SEO en gerichte advertenties
Google Remarketing SEO Optimalisatie

Remarketing: Het slim inzetten van SEO en gerichte advertenties

Remarketing is een effectieve strategie waarbij je advertenties richt op gebruikers die eerder je website hebben bezocht, maar nog geen...
SEO: Een slimme investering voor je website en bedrijf
SEO Optimalisatie

SEO: Een slimme investering voor je website en bedrijf

In de digitale wereld van vandaag is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn op internet. Door middel van SEO...